HTML

Szavazás: A látványos elemek és az adatközpontúság

2008.02.14. 18:45 webnegative (törölt)

Az információhiányhoz hasonlóan zavaró, amikor egy számunkra ismeretlen oldalon mindenféle csicsa szkriptek kaszabolják a biteket. Minél inkább látványos egy oldal, annál inkább elsikkad az információ.

Imádom, amikor beúszó, kiúszó vagy éppen ködbevesző flash, java vagy egyéb plugint igénylő szkript végez kulcsfontosságú műveleteket egy oldalon. Látványos és menő, de mi van akkor, ha nekem nincs telepítve a java vagy flash és tíltva van a javascript a böngészőmben? Akkor én már ne is használjam az oldalt?

Lehet, hogy én vagyok túl konzervatív e tekintetben, de én szeretem függetlenné tenni az oldal működését a kliens "felszereltségétől".  Itt arra gondolok, hogy java és flash elemeket egyáltalán nem használok, javascriptet pedig csak minimálisan a látvány feldobására. Soha sem függ a javascriptektől a felhasználó által küldött adatok becsomagolása és elküldése, magyarán soha nem használom egy fontos mező értékének létrehozására vagy ezen adatok posztolására.

Amikor csináltam a szavazót, sokat gondolkoztam az ajaxos megoldásokon. Megnéztem pár kódot és úgy döntöttem, hogy nem kell ide ajax ahhoz, hogy látványt varázsoljunk. Az ajaxos megoldások 30-50 KB extra letöltést eredményeznek (pláne, ha a header "revalidate"-t és "no-cache"-t küld) és kizárják a fapados felhasználókat. Megértem, hogy a Web 2.0 a trendi, nincsen webkettes oldal ajax, lekerekítés, üveghatás meg egyéb látványos vagy éppen interaktív dolgok nélkül. Mégis, most megteszi egy pár soros javascript is.

A látványon itt a csillagok fölé vitt kurzor hatására egérkövető elszinezést értem. Tehát, hogy a felhasználó lássa milyen értékre fog szavazni. Amennyiben a látogató beállításainál nincs engedélyezve a javascript futtatása, nem lesz elszineződés, de ettől tud szavazni.

Amúgy ennél a javascript résznél tapasztaltam az első érdekes hibát. Mégpedig Operánál. FF és IE alatt szépen működött a szkript, de Operánál a kurzor csillagok fölött való mozgatásánál villogott és ugrált a csillagsor. Egyrészt elfelejtettem fixálni a csillagok méretét a CSS-ben, másrészt előre betölteni a képeket. Ezután Operán is szépen működött a dolog.

Szólj hozzá!

Címkék: programozás script látvány webdesign

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása