HTML

Költségvonzatok

2008.04.27. 11:30 webnegative (törölt)

Amikor kitaláltam a Webnegative Contestet sokmindennel nem voltam tisztában. Többek között a szponzoráció és a verseny lebonyolításának költségvonzatával sem. Miután tegnap sikerült a versennyel kapcsolatos minden kifizetést megejtenem, ezért most lejegyzem azokat magamnak és az utókortnak. Annál is inkább, mivel a versenyt magánemberként rendeztem. És amúgy is fontos dolog a költségek utólagos és előzetes becslése.

A fejlesztéseket nem számolom bele, mert az egész rendszert jómagam programoztam le kedvtelésből (és ez a késöbbiekben sem lesz másképpen). Amennyiben egy céggel csináltattam volna, akkor a grafikával, szavazóval, címlappal és zsűri szavazóval együtt olyan 50-100000 körül lett volna.

Az egyik rejtett költség, amely váratlan démonként bukkant elő a semmiből, a látogatók által generált adatforgalom. A verseny két hónapja alatt 28 gigabájtot sikerült fogyasztani, azóta megelégszünk napi 200 megabájtnyival. A havi 14 gigabájt adatforgalom nagyjából 1400 forintot követel. A felhasznált 170 megabájtnyi tárhely ebbe már bele van kalkulálva. Amennyiben azzal számolok, hogy a holt időszakokban átlag 6 gigabájt adatforgalommal lehet számítani (napi 180-210 megabájt), akkor az első évben (két versennyel) csak az adatforgalom visz el 12000 forintot. És akkor azzal számoltam, hogy csak ugyanannyian és nem többen fogják a második versenyt meglátogatni. Emellett még ott van a domain fenntartása, ami 2000 Ft, amely nem érdemel külön bekezdést. Ez a két költség kettéosztva versenyenként nagyjából 7000 forint.

Sokat segítettek a szponzorok (DomainABC és OnlineMarkerting), hiszen ezeket a díjakat nem nekem kellett előteremtenem és a nyertesek sem csak egy pólót kaptak. Tehát volt miért versenyezni. A DomainABC felajánlásának értéke nagyjából 12000 forint volt, az OnlineMarketing.hu Kft-é 5000. Ebben benne vannak a rejtett költségek is, mint például az adminisztrációs és postai költségek.

A díjakból a rám eső rész volt a legnagyobb, hiába "csak" egy pólóról volt szó. Persze ez rendjén is van, hiszen én voltam a rendező és egy belépő versenyről beszélünk. A pólók legyártatása 23000 forintot kóstált (90 euro). Ennél olcsóbban is meg lehetett volna úszni, de egyperces pólókat nem akartam. És a vicc az egészben, hogy az eredeti fekete és sötétkék póló ötletét el kellett vetnem technológiai okokból.

A postaköltség sem elhanyagolható, mert a csomagokat ajánlva küldtem Belgiumból és fizettem érte 10500 forintot (41 euro) /négy címzett volt csak, tehát olcsóbb volt/. Ez Magyarországon belül is 10 eurót jelentene, amennyiben Magyarországról akartam volna külföldre küldeni, akkor pedig 9500. Azért is érdemes mindig a nemzetközi postai díjakkal számolni, mert jövőre már nemzetközi versenyek lesznek, másrészt addig is a határon túl élő magyaroknak is ugyanúgy jár a megnyert nyeremény.

Összegezve a sok számadatot az I. Webnegative Contest összköltsége 57000 forint körül mozgott. Ebből 17000 a szponzorokra hárult és a fejlesztéseket ugye nem számoltuk. Amennyiben az évi 120000 forintot reklámra költöttem volna, semmire sem lett volna elég.

Remélem, hogy a legközelebbi versenyen már több szponzort sikerül becserkésznem és ezáltal a költségeimet csökkenteni. Talán egy vagy másfél év múlva eljutunk oda, hogy nullszaldós lesz a mutatvány a "szponzorok tolongása" miatt. Erre talán joggal számítok az első verseny sikerét figyelembe véve. Meglátjuk.

Szólj hozzá!

Címkék: díjak verseny fejlesztés támogatás webdesign webnegative anti webdesign küldemény

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása