HTML

Webnegative Contest: két hét címszavakban

2008.02.14. 00:30 webnegative (törölt)

A Webnegative Contest olyan hozzáértõk, illetve profik által kreált honlapok versenye, amelyek az amatõrök által elkövetett legtöbb típushibát tartalmazzák. Egyszóval felhívás egy keringõre: Legyél Te a legrosszabb webdizájner! Ne feledd, hogy sokkal nagyobb kihívás igazán rossz weboldalt készíteni, mint tökéleteset.

A versenykiírás a Contest honlapján olvasható: http://www.webnegative.com

/A Webnegative  egy 2003-as verseny tovább gondolt változata./

A két hónapos verseny február elsején indult és ma jutottam el oda, hogy konkrétan írni tudjak róla és meglepjem magamat egy űberhivatalos projekt bloggal. Nem azért, mert nem történt semmi, hanem pont fordítva. Na, de haladjunk sorjában. Megpróbálom nagyvonalakban összeszedni az eseményeket.

Február 1. - elindult az I. Webnegative Contest. Pontban éjfélkor kikerült a versenykiírás a Webnegára és elkezdtem kialakítani a szerkezetet és a szavazási részt. A dizájn szerencsére már akkor megvolt és azt gondoltuk, hogy lesz idő a részletekkel pepecselni (nem volt).  Még ezen a napon kiíram az AndreiGroundra is a verseny felhívását, ami elég sokat dobott az ügyön.

  • Díjnak felajánlottam 5 darab polót (azt hiszem a Fruit of the Loom jó alapanyag lesz) és reménykedtem benne, hogy lesznek még támogatók. Amennyiben nem lesz jelentkező (elvégre egy frissen induló dologról van szó), maximum ráfejelek pár domain nevet és némi tárhelyet.

Február 2. - Összehaverkodtunk Miluval (Web 0.1), aki hasonló (azaz éppen fordított) versenyt (Retro Webdesign Contest) hirdetett meg az oldalán. Hamar kezet ráztunk és összefésültük a versenyeket, majd bannert cseréltünk. Meghívtam zsűritagnak, hamár úgy is szakterülete a "webszemét"  :) Bocsi Milu, nem bírtam kihagyni. Sikerült megtalálnom Tomboldát, a rettegett maffiózót is, aki szintén bevállalta a zsűritagságot. Ezen kívül egyik legkedveltebb bloggeremet, Mefit is belehúztam a jóba :) És mindezt egy nap alatt. Haladt a szekér.

  • Néhány napig nem jött semmi és volt időm cikkek írásával foglalkozni, meg a webnega honlapjával foglalkozni.
  • Idő közben a Milu által rendezett Retro Webdesign Contestet megtámogattam az AndreiGroundról egy bannerrel.
  • Továbbra is kedvem leltem a cikkek irogatásában és a Webnegative sorozatban sikerült egy erősebb írást publikálnom, amire az alany is reagált. Elég "kihaénnem" alapon, ráadásul nem is volt igaza. Ez a Tékozló Homárnak köszönhetően nagy publicitást kapott és az engem csesztető "kedves embert" hamar lereagálták, majd szépen lekopott. Nem akarta magát tovább égetni.

Február 6. - Megérkezett az első pályamű Maki fedőnéven. Elég gyors volt. Mondhatni 15-e előtt nem számoltam jelentkezővel. Itt jött a képbe az a fent is emlegetett elpepecselni való idő és annak hiánya.

  • A szavazás  leprogramozatlan maradt, mert egy olyan megoldást akartam, amely böngészőtől és pluginoktól (flash, java, ajax, stb) függetlenül alkalmas a szavazatok leadására. Helyi szavazót akartam a versenyzők honlapjaira mivel nem akartam, hogy minden egy lapon leszavazható legyen. Az olyan végigkattintós. Nem szeretem. Tessék megnézni, hogy mire szavazunk.
  • Végül is frame-es szerkezet mellett döntöttem az aloldalaknál. Nem akartam DOM cuccokkal megoldani, mert nem egy ember tiltja a szkripteket. Persze ott a beolvasom-kiírom dolog, de az meg feleslegesen ketyegteti a szervert.
  • Megkerestem két céget szponzorációs kérdésekkel. Gondoltam a Retró és a Webnega számára egyaránt lobbizok. Hátha. Az emberek nehezen akarják megérteni, hogy az olcsón megváltható szponzoráció nem feltétlenül rossz. Itt arra gondolok, hogy nem kérek szonzorációs díjat, hanem a felajánlásokért cserébe szponzorrá válhat a felajánló. Lehet, hogy 100e HUF bekérésével kellene kezdenem és akkor tolonganának a szponzorok?

Február 8. - Egy szerencsésen alakult levélváltás kapcsán sikerült az ügy mellé állítanom a DomainABC.hu alapítóját Koleszár Pétert. Vele amúgy is jó a kapcsolatom, mert azon ritka emberek egyike, akik gyorsan képesek döntést hozni. A DomainABC felkínált 3 darab domain nevet és egy tárhely alapcsomagot. Cserébe kikerült a szponzorok közé és az AndreiGroundra. Estére megérkezett a második pályamű is Gyuribától. Sűvít a szekér én mondom.

  • A szavazó még mindig a kutyák vacsorája. Ötletek jönnek, mennek. Valahogy egyik sem tűnik jónak. Némelyik megoldás Operán, némelyik Firefoxon, a többi meg IE-n nem akar 100%-ot hozni. Hogy miért nem lehet a forráskód feldolgozását és szkriptek futtatását egységesíteni... Már tudom. PHP+JavaScript+HTML kombót fogok használni. Abból is a legegyszerűbbet. Sok szavazó szkriptet átnéztem, de Ajaxot nem akarok. Nem kell a böszme nagy és csilli villi. Egyszerűségre törekszünk, az IE 3.0-tól a FF 3.0-ig tökéletesen működő szkriptre megírására.
  • Pár nap után feladtam egy egészséges szkript levadászását. Sürget az idő és már kétszer ígértem szavazást. Haladni kell. Belefogok egy saját kód írásának. De lusta vagyok :)

Február 11.
- Megérkezik a harmadik pályázat egy képzeletbeli Kakukkfű Kft-től. Dömping van Béláim :) 11-én sikerült jól haladnom a szavazással bár voltak egyéb teendőim is. A szavazó váz kész (nincs aktiválva), az anyagok feltöltve a netre.

Február 12. - Reggel elugrottam egy kasztingra Laekenbe. A 2x10 kilométeres kocsikázás alatt beugrott a sokat emlegetett szavazó megoldása. 10 soros javascript kód + 40 sor PHP egy kis HTML körítéssel. Mikor leültem a gép elé, már meg is érkezett a negyedik pályázat, amelyet Vacak névvel tettem webre. A szponzorok közé benevezett az OnlineMarketing.hu Kft egy példány Célzott Online Reklám könyv felajánlásával. Kezd egész pofás lenni a nyertesekre váró jutalom. 5 póló, 3 domain, 100 mega tárhely, egy könyv. Lesz ez még jobb is.

  • A két szponzorra (akivel 7-e környékén leveleztem) azóta is várok. Semmi hír és ez már nekem égő. Milu rákérdezett a dologra nálam és felkínáltam neki én, amit a szponzoroktól vártunk. 2 darab domain név és 2x100 mega tárhely az AndreiGround, tehát a Webnegative jóvoltából. Így lett az AndreiGround a Retro Webdesign Contest támogatója. Az eltünt "leendő" szponzorok (marajdanak névtelenek) meg 6000 forint ráfordításán hezitálnak egy hete. Önköltségi áron meg még kevesebbről van szó.
  • Elkészült a szavazás. Működik. Szavaznak. Juhéj.

Február 13.
- Látva a szavazatok sokaságát rittyentettem egy kiegészítést a webnegative főoldalára (abszolút toplista), amely az összesített szavazások szerint teszi sorba a honlapokat egy listában. Kedvet kaptam alkotni és ezért elkészült a saját "dolgozatom" Pidzaház névre keresztelve. Lehet rá szavazni, de a szabályzatnak megfelelve a versenyben nem indul. Gyuribá kérte a honlap firssítését így neki már csak egy lehetősége van bármit is módosítani, míg a többieknek kettő.

A szavazás jelenlegi állása - mert, hogy van szavazás, ha még nem mondtam volna - az alábbiak szerint alakul éppen.

Összesített toplista - pályamű (pont/szavazat)


Ennyi történt dióhéjban az első két hétben. A beadási határidő egy hónap múlva (március 15-én) lesz, a szavazások két hétre rá lesznek lezárva. Aztán pár nap zsűrizés és bolondok napján pedig eredmény hirdetünk.

Szólj hozzá!

Címkék: munka verseny támogatás webdesign

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása